Търси
Назад към списъка

Отивам на пазар – ама онлайн

Отивам на пазар – ама онлайн

Все повече хора пазаруват онлайн, а пренебрежимо малък остава делът на тези, които никога не са го правили или го правят рядко.

Онлайн пазаруването вече не е мода или прищявка - онлайн пазаруването е начин на живот. Развитието на технологиите и достъпността на мобилните устройства изцяло променят потребителското поведение и провокират потребителите да искат да откриват неща, от които се нуждаят, по бърз и удобен за тях начин.

Да се разровим в потребителската кошница!

С нескрит интерес си позволихме да се разровим в кошниците, генерирани в онлайн моловете, за да потърсим отговор на въпросите кои и защо са най-купуваните стоки от любителите на онлайн шопинга.

  • Модни икони

Няма да е пресилено да отбележим, че българските жени и мъже са със силно изразен естетически вкус и традиционен интерес към модата и модните тенденции. Възможността онлайн да си купиш красиви, качествени и модерни дрехи, определя най-високия ръст на покупки в категория дрехи/мода. Изкушени от огромното разнообразие младите дами най-често пускат в кошницата си ежедневно облекло, обувки, чанти, аксесоари и бельо.

Източник: pexels

Бижутата и часовниците вече не се купуват само по празници или със специален повод – има огромно разнообразие за всеки вкус и всеки портфейл.

Не е за подценяване и факта, че активното население на страната все повече се обръща към спорта, поддържането на здравословен и активен начин на живот. Засилен интерес търговците отбелязват в категория спортни стоки – аксесоари, облекло, спортни обувки, спортна екипировка. Активния българинпоказва засилен интерес към колоезденето, ездата, водните спортове изаниманията на открито. Не ни изненадва и факта, че в най-предпочитаните за онлайн пазаруване артикули попадат екипировката за голф и дрехи и аксесоари за екстремни спортове.

Източник: pexels

С активния социален живот и присъщото любопитство на хората в активна възраст се свързва повишения интерес към категорията колекционерски и хоби артикули – като тук покупките са на скъпи продукти от популярни марки.

За любителите на цифрите само ще отбележим, че 75,8% от финализираните онлайн поръчки попадат в тези категории.

  • Моят дом е моята крепост…

… и всичко, което ще ми донесе усещането за спокойствие, уют, практичност и естетика искам да си купя тук и сега. Мобилните устройства и интернет задоволяват този каприз. Затова едни от най-купуваните от онлайн пазаруващите са стоките за дома. Над 50% от всички реализирани поръчки са с продукти от тази категория.

Източник: pexels

Удобно и практично се оказва закупуването на мебелидивани, гардероби, матраци. Можеш да обзаведеш спалнята си само с няколко клика – от леглото до прекрасно огледало и мек килим. Доставката е до твоя дом, а повечето фирми се грижат обзавеждането да бъде внесено и сглобено.

Красотата и тук е издигната в  култ – декорациите за дома, домашния текстил и произведенията на изкуството са от предпочитаните продукти.

С красота и практичност се отличават и артикули, закупени от категориите домашни потреби, съдове и аксесоари за готвене, съдове и аксесоари за сервиране – чаши и чинии, кани, плата, прибори за хранене.

Възможността да сравняват цени и марки, технически характеристики и модни тенденции, обуславят нескрития интерес на клиентите към поръчката от онлайн магазини на електронно оборудване. Тук диапазона на покупки и артикули е огромен – от последния модел телевизор или смартфон излязъл на пазара, през всичко, което ще улесни живота у дома – готварски печки, уреди за вграждане, хладилници, съдомиялни, перални, климатици и дребна бяла техника.

Източник: pexels


Над 6% от потребителите ежегодно купуват хардуер за собствени нужди след внимателно проучване на пазара и при това онлайн.

Като постоянно засилваща се тенденция търговците отбелязват търсенето на артикули в по-висок ценови клас – от доказани марки с високо качество, които следват иновативните тенденции.

  • Четенето отново е на мода

Въпреки че всички сме снабдени с устройства, от които веднага можем да получим огромен обем информация, все още българинът предпочита интимния и незаменим допир с печатните издания. Това можем да твърдим не защото сме се разходили до библиотеката – силно повишен интерес към книги, списания и дори вестници отчитатонлайн търговците.

 

Източник: pexels

Скок в продажбите отбелязват маркетплейс платформите, които добавиха огромен избор от печатни издания и неустоими промоции. Тук включваме и немалкия процент от учебни материали, учебници и помагала, които вече не се купуват само в началото на учебната година, а целогодишно.

  • Да се погрижим за себе си

Грижата за себе си винаги е била на мода. И въпреки, че българинът все още е недоверчив и трудно купува онлайн лекарства, то не стои така въпроса с продуктите за красота – бяла и цветна козметика, хранителните добавки и продуктите на алтернативната медицина.

Източник: pexels

Свършва ти любимия парфюм – няма проблеми – ще бъде при теб в рамките на няколко работни дни!

  • Стоки за бебето и детето

Голям пазарен дял завоюват стоките за бебето и детето. Изобилието от марки и продукти е огромно, а възможността да се купи всичко най-необходимо без безцелно обикаляне по магазините, е възможно само онлайн.

Източник: pexels

Освен бебешки и детски дрешки, бебешка козметика и играчки, все по-често от онлайн магазините можете да закупите и детски храни. Естествено, големите търговски платформи не правят компромиси с качеството, изискванията за съхранение на стоките и бързата доставка.

  • Лукс, удобство, съвършенство

Не можем да не отбележим, че хората обичат да се глезят. Онлайн търговците все повече обръщат внимание на луксозните стоки, които могат да предложат и се ориентират към потребителите с над средните финансови възможности.

Въпрос на гледна точка е, до каква степен е лукс и до каква степен е спестяващо време и нерви удобство, да си купиш нов мотоциклет, автомобил, яхта или малък самолет онлайн.

Шопинг-мания

За разлика от шляенето по магазините, което е приоритет на жените, при онлайн пазаруването все повече се увеличава делът на пазаруващите мъже, завладени от шопинг манията. Откроява се активно пазаруващо ядро от български семейни мъже на възраст между 30 и 40 години със среден доход над 1000 лева.

Разликите в процентно съотношение по полове са практически пренебрежими: 21,9% за жените срещу 19,6% за мъжете.

Каквото и да ви се прииска да си купите – направете го! Необходимо е само желание и телефон или компютър.

Коментари
Добави коментар Затвори