Търси
Kатегории
    Меню Затвори
    Назад към списъка

    Да стартираш от нулата, но да се мериш с големите

    Да стартираш от нулата, но да се мериш с големите

    3 лесни стъпки за бърз успех в онлайн продажбите

    Електронната търговия е огромно изкушаващо поле за изява на всеки търговец и всеки, който иска да работи за себе си.

    Възхищаваш се на големите брандове, самият ти пазаруваш от тях и … мечтаеш да си като тях.Намираш уникален продукт, проучваш пазара, планираш внимателно и искаш веднага да започнеш да продаваш.

    Има ли шанс купувачите да намерят точно твоя продукт в твоя сайт сред огромното разнообразие от онлайн магазини? Как да убедиш купувачите да вземат точно това, което предлагаш ти? Имаш добър магазин, но какво от това? Как да пребориш големите брандове по пътя към върха?

    Оттук започват подводните камъни

    За да станеш като големите – трябва да мислиш и да действаш като тях. Но когато става дума за бизнес – нещата винаги опират до пари.

    В 3 лесни стъпки ще ти покажем как работят „големите“ и как да задвижиш колелото на парите, така че твоя бизнес да работи за теб и да расте.

    Стъпка 1Техническо изпълнение

    Всеки голям бизнес има собствен електронен магазин, в който са вложени много часове труд, много усилия на специалисти и разбира се – много пари.

    Първата стъпка е създаването на електронен магазин.

    Ако бюджетът ти за създаване на онлайн магазин е ограничен, а стоката ти стои в склада. Ако все още си объркан каква платформа да избереш, така че да разполагаш с всички необходими функционалности, но и да спестиш време и пари – решението е едно: започни своя онлайн бизнес в маркетплейс платформа.

    Регистрацията е лесна и не изисква специални технически познания, пестиш пари за направата на собствен онлайн магазин, отпадат разходите за хостинг, домейн и техническа поддръжка, доверяваш се на професионалисти в бранша, вместо да действаш на принципа „проба-грешка“.

    Това е мястото, на което да стартираш, да натрупаш познания и първоначален капитал за по-големи проекти.

    Така ще можеш да тестваш продукта си в едновременно в силно конкурентна, но и приятелска среда, която ще ти даде бъдещите насоки за действие.

    Не забравяй, че тези „големи“, на които искаш да приличаш също са тук.


    Стъпка 2Реализиране на продажба

    Големите брандове реализират големи продажби, защото са достигнали до много хора и са спечелили доверието на потребителите.

    Основната цел на всеки търговец е реализирането на продажби и генерирането на печалба. Продажбата и генерирането на обороти изисква добри познания, стратегия и усилена работа.

    Никой не е станал голям само с мечта, а усилено се е учил и е работил върху постепенното изграждане на лицето на бранда.

    Маркетплейс платформите поддържат екип от специалисти, които ще се погрижат твоя бизнес да бъде представен по най-добрият начин.

    Ще разбереш как да „грабнеш окото“ на клиента със снимките, с които представяш продуктите си. Как да направиш описания, които са информативни и ефективни. Ще научиш много полезни неща за психологията на пазаруването, проучването на пазара и полезни трикове.

    Маркетплейс платформите генерират огромен трафик, който е на практика непостижим, ако си начинаещ в онлайн продажбите. За да направят това, те разполагат с огромни бюджети за реализиране на рекламни кампании, постоянно публично присъствие, SEO оптимизация и екип от най-добрите маркетинг специалисти.

    Всичко това можеш да получиш срещу минимална комисионна , докато създадеш бранд, който ще натрупа най-големия ти капитал -  доверието на клиентите.

    Стъпка 3 – Комуникация

    „Големите“ са открили силата на ефективната комуникация с клиентите.

    На трето, но не на последно по важност място, е комуникацията с клиентите. Помисли добре дали си подготвен за това!

    Ако като дете си играл на счупен телефон, знаеш колко е смешно, когато връзката се прекъсне. Но когато става дума за бизнес – това не е нито смешно, нито приятно. Това е най-бързият път към провала.

    Успешно си минал през първите две стъпки – имаш успешен продукт, популяризиран на страниците на голям онлайн магазин, изградил си доверие в бранда и имаш много клиенти. За да задържиш клиентите трябва да комуникираш с тях. Това означава да си денонощно на разположение.

    Поддържането на различни канали за комуникация – имейл, чат, телефон, социални мрежи – които са на разположение на потребителите 24/7 - практически е изтощително и почти невъзможно. Не са за подценяване и скъпоструващите автоматичните системи за контакт с клиента, които по всяко време изпращат необходимата информация: за статуса на поръчката, за проследяване на пратката, за обратна връзка.

    Всичко това струва много пари – за техническо изпълнение, офис, персонал, обучение на персонала – които едва ли можеш да си позволиш при старта.

    Решението е лесно, когато се довериш на маркетплейс платформите. В любимия ти онлайн мол можеш да разчиташ на любезните продавачи, готови да предразполагат и информират клиентите докато финализират поръчката. Екип от професионалисти се грижи за присъствието ти в социалните мрежи и поддържа имейл комуникацията. Интегрираните автоматични информационни системи работят безпроблемно, за да осигурят спокойствие и на теб, и на клиента.

    „Големите“ поддържат огромни екипи, обучени в използването на различни комуникативни техники за удовлетворяване на изискванията и задържане на клиентите.

    Да погледнем в бъдещето

    Бъдещето на електронната търговия основно може да се опише така:

    -        Хората имат естествения стремеж да се чувстват уникални, затова от онлайн търговците се очаква все по-индивидуално и лично отношение към потребителите.

    -        Технологиите се развиват и фокусът е върху тези, които подобряват и улесняват общуването с клиента и неговия опит при пазаруването.

    -        Многоканалност (omnichanel)– достигане до клиента чрез различни онлайнканали и технологии.

    Може да звучи объркващо, но няма място за притеснения, ако разчиташ на професионална подкрепа и разбиране.

    Маркетплейс платформите са пресечната точка, в която глобализацията, модерността и технологиите си подават ръка.

    А най-добрия начин да предвидиш и управляваш бъдещето е да бъдеш един от създателите му!

     

    Коментари
    Добави коментар Затвори